Kínai telefont sem lehetetlen szervizeztetni

Már kicsi korom óta rajongok az idegen kultúráért. Nem is csoda, hiszen a bátyámmal együtt a tévé előtt nőttünk fel, ahol rengeteg dokumentumfilmet néztük. Édesanyánk egyedül nevelt és sokat dolgozott, ezért mi rengeteg időt töltöttünk a tévé előtt ülve. Tudom, hogy mindenki azt mondja, hogy ez rossz dolog, de az én fejlődésemben nagyon sokat segített.

Időközben annyira a rabjává váltam a kínai kultúrának, hogy elkezdtem kínaiul tanulni és mivel annyira jól ment a dolog, sikerült is viszonylag fiatalon munkát vállalnom vele. Édesanyám volt a legboldogabb. Különböző expokra jártunk, ahol kínai edényeket és evőeszközöket árusítottunk. Az én munkám, a nyelvtudás miatt a közvetítés volt a kínai gyártó és az itthoni kereskedő között. Egy ilyen expon pedig úgy döntöttem, hogy Kínából rendelek magamnak telefont. Már elég sok pénzt sikerült össze gyűjtenem, hiszen több hónapja csináltam már ezt a munkát, és mivel a régi telefonom már rettenetes volt, muszáj volt tennem valamit.

Sok olvasgatás és keresgélés után egy Meizu márkájú telefont választottam, az M2-es típust. Nagyjából 30 nappal a rendelés után meg is érkezett. Tudtam, hogy csupán egy év garanciát kapok rá, de valamiért úgy döntöttem, hogy bevállalom ezt a rizikót. Beállítottam kínaira a nyelvet és folyton menőztem a barátaimnak, hiszen fogalmuk sem volt róla, hogy hol mit ír a menüben.

kínai mobiltelefon szervizAztán eltelt az első év, el a következő is. A telefon még mindig jól működött, de az egyik expo során, a nagy pakolás közepette sikerült leejtenem és megsérült a képernyője. Épp nem álltam fényesen anyagilag, nem engedhettem meg magamnak egy új telefont (és nem is akartam, hiszen ez teljesen jól működött), de így nem tudtam használni. Visszaküldeni pedig semmi értelme nem volt, hiszen már egy éve nem volt garanciában. Kerestem hát egy kínai mobiltelefon szervizt Budapesten.

Kaptam egy szuper oldalt, ahol bőven le volt írva, hogy miért fontos hozzá értő szakemberhez vinni a kínai telefonokat, ráadásul a Meizu márkához is értettek (az ehhez értő szervizekből azért nem volt olyan hatalmas választék). Egyeztettem időpontot velük és elvittem a telefonomat a Váci úti szervizükbe. Mondták, hogy bizonyos esetekben akár harminc napig is tarthat egy ilyen telefon megjavítása (gondolom, ha valamilyen alkatrészt kell rendeljenek hozzá, amelyük épp nincs raktáron), de meg kell vizsgálják, és csak azután derül ki. Mint kiderül, csak a kijelzőjét kellett kicserélni, de az épp volt nálunk, úgyhogy sokkal hamarabb kész is lettek vele. Persze egy kicsit meggyült a bajuk, amikor ki akarták próbálni, hogy teljesen jól működik-e az új képernyő, mert nem tudtak mit kezdeni a kínai menüvel.

Nagyon elégedett voltam a munkájukkal, ráadásul nem kellet otthagynom a fél havi fizumat is, ami extra pluszpont volt (tizenötezerbe került). Megnyugtató érzés volt elkönyvelni magamban, hogy itt, Pesten is van olyan szerív, ami minőségi javítást végez a kínai telefonokon.  Így már sokkal bátrabban fogok következőkor is kínai telefont rendelni, sőt, nyugodt szívvel ajánlhatom másoknak is, hiszen ha a szerviz kifogásával élnek, azonnal le tudom csapni a kifogásukat ezzel a szuper szervizzel.